Recenze BMW E46 RENAULT KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY RENAULT

Recenze BMW E46

Email Tisk PDF

BMW E46 je čtvrtou generací třetí řady, která přišla na trh v roce 1998 a prodávala se ještě dlouho po nastoupení E90. Tento automobil se po zahájení prodeje stal bestsellerem a technickým vrcholem automobilové produkce konce devadesátých let a vynikajícím autem pro nadšené řidiče zůstává i dnes, tři roky po ukončení aktivní kariéry. Oblíbenost se nesnížila ani kvůli vysoké ceně. E46 má nový design a pěkně vypadající interiér. Jen vysokou technickou úrovní a prestižní značkou se ale bezprecedentní obliba E46 vysvětlit nedá: vždyť o řadě E36 platilo obojí přinejmenším stejně. E46 byla všach chytře zacílena na velmi různorodé cílové skupiny.

Exteriér - na prvním místě kvalita

Elegantní karosérie má pro BMW typické znaky: krátký přední servis, sportovní siluetu s dlouhou kapotou a ostrou odtrhovou hranou na zádi. Nabízí se v pěti variantách: čtyřdveřový sedan, pětidveřové kombi, třídveřové kupé, třídveřový hatchback a kabriolet. Facelift v roce 2010 sice na první pohled nepřinesl moc odlišností, pouze drobností, např. tvarem předních světlometů, ale byl zaměřen na některé konstrukční nedostatky, například na robustnější podvozek, který vydrží mnohem více zátěže. S korozí není problém, dá se říci, že vlastně neexistuje. Laky jsou kvalitní, a drží si barvu a lesk dlouho. Ve své řadě měl nejsilnější motor BMW své řady.

Interiér - málo prostoru, ale zato kvalitní materiály

Místa tu rozhodně není nazbyt. Sice je na zadních sedadlech více místa, než v předchozích generacích, ale nedají se sklopit (pouze za příplatek) a trojkové BMW v tomto směru rozhodně není rekordmanem, spíše podprůměrem. Konstrukce předních sedadel také dost omezuje sezení vzadu, neboť neumožňují zastrčit nohy pod sedadlo. Ani zavazadlový prostor není příliš velkorysý, to se ale stává v prémiovém segmentu standardem. V kabině řidiče vládnou kvalitní materiály (měkčené plasty), precizní dílenské zpracování, jednoduchý a funkční design. V interiéru je použit kvalitní materiál jak na pohled tak na omak. Nejčastěji se vyskytuje černé provedení, ale dá se narazit na provedení s šedou palubní deskou (horní část je černá, spodní šedivá) a šedivým interiérem – bývá k vidění v Německu, poslední nejčastější provedení je v kombinaci béžovočerná a obložení dřevem (černá horní část palubky, béžová spodní část přístrojové desky a světlé čalounění interiéru).

Klady a zápory vozidla

Po všech stránkách znamenité chování na silnici, interakce s řidičem, stále ještě silná image, ušlechtilé benzínové motory.

Místa není nazbyt, kombi je spíš stylové než praktické, choulostivé nápravy u starších modelů, drahý servis a díly.

Varianty

U některých motorizací pohon všech kol; pěti nebo šestistupňová manuální převodovka, poloautomat SMG (od 2000), pětistupňová automatická převodovka.

Technické parametry

  • Objem: 3 246 ccm
  • Největší výkon: 252 kW (343 k) při 7 900 ot./min
  • Největší točivý moment: 365 Nm při 4 900 ot./min
  • Palivo: Natural 98/95
  • Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,1 s
  • Spotřeba paliva (benzin, l/100 km): 17,8 (město); 8,4 (mimo město); 11,9 (kombinovaná)
  • Objem palivové nádrže: 63 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 570 kg
  • Užitečná hmotnost: 430 kg
  • Délka: 4 492 mm
  • Šířka: 1 780 mm
  • Výška: 1 372 mm
  • Rozvor náprav: 2 731 mm
  • Základní objem zavazadlového prostoru: 410 l

Fotogalerie - BMW E46

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit