Recenze BMW X5 RENAULT KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY RENAULT

Recenze BMW X5

Email Tisk PDF

První SUV mnichovské automobilky BMW se začal vyrábět od roku 1999 v Americe a od roku 2000 je vyvážen do Evropy. X5 zaznamenal velký úspěch jak u zákazníků, tak bohužel i u zlodějů, u kterých se stal cennou trofejí. BMW vstoupilo do vod sportovně užitkových vozů v době, kdy většina automobilek teprve koketovala s myšlenkou podobně koncipovaných vozů. Omlazení v roce 2003 nepřineslo jen kosmetické změny, ale hlavně novou modernější šestistupňovou převodovku a změnu systému pohonu všech kol. Druhá generace vystřídala první po sedmi letech v roce 2006. Původní X-pětka patřila ve své době k průměrně velkým vozům, na dnešní poměry je však v dané kategorii spíše podměrečná. Druhá generace musela nutně dorůst hlavní konkurenty a tak se také stalo.

Exteriér - luxusní elegán

Ať už v přírodě, nebo ve městě, za BMW X5 se všichni otočí. Dlouhý rozvor kol, krátké převisy a výrazné kontury jsou přesvědčivým vyjádřením jeho elegantní sportovnosti. Automobil má elegantní design s agresivními prvky. Je určen spíše pro silniční provoz, nicméně zvládne i lehčí terén. Má nezávislé zavěšení všech kol a samonosnou karoserii. Revoluce na poli designu se u druhé generace nekoná, ale pokračuje ve stylu předchůdce. Hlavní změny se odehrály v detailech a především rozměrech.

Interiér - jednoduchost a pohodlí

Vnitřní prostor nového modelu je nejen výrazně větší, ale i pohlednější. Minulá generace byla kritizována zejména za velký podíl málo luxusních plastů v interiéru, proto si nová X5-ka vzala to nejlepší z trojkové, pětkové a sedmičkové řady. Stejně jako exteriér, sází i vnitřek na tvarovou jednoduchost a eleganci. Za pozornost stojí i výtečná ergonomie ovládacích prvků a přesné slícování jednotlivých plastových dílů interiéru. U nového druhu je možné si připlatit a pořídit si větrání sedadel, což se dá ocenit hlavně v teplých letních měsících. Balíček pro studené počasí naopak obsahuje vyhřívání předních i zadních sedadel. Zavazadlový prostor má objem 465 litrů. Pro snazší nakládání mohlo být dno za příplatek vybaveno posuvnou plošinou.

Standardní výbava

Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, přední a zadní hlavové airbagy, systém pohonu všech kol xDrive, protiblokovací systém (ABS), brzdový asistent (BA), systém kontroly brzd při zatáčení (CBC), systém dynamické stability vozidla (DSC), systém kontroly trakce (DTC), asistent pro kontrolované sjíždění kopců (HDC), posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektrohydraulická parkovací brzda, samočinná šestistupňová převodovka s možností manuálního řazení, 18-ti palcová kola z lehkých slitin, mlhové světlomety, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná sedadla řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná přední, zadní okna a vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, systém kontroly tlaku v pneumatikách, audiosystém s přehrávačem CD a podporou formátu MP3, systém iDrive s 6,5“s barevným displejem, palubní počítač, přední a zadní loketní opěrka, multifunkční kožený volant atd.

Klady a zápory vozidla:

Výborné jízdní vlastnosti na silnici patřící na špičku třídy SUV, dobrá aktivní i pasivní bezpečnost, dílenské zpracování a kvalitní použité materiály, dobrá odolnost podvozku při rychlé jízdě i v těžším terénu.

U vozidel z prvních let výroby příliš složité ovládání navigace, malý zavazadlový prostor, drahá příplatková výbava a vysoké ceny ojetých vozidel, malé sedačky ve třetí řadě vhodné jen pro nouzové sezení.

Technické údaje

  • Délka auta: 4670 mm
  • Šířka auta: 1880 mm
  • Výška auta: 1720 mm
  • Zavazadlový prostor auta: 1550 l
  • Prostor pro cestující: 4130 l
  • Rozvor auta: 2830 mm
  • Minimální průměr otáčení: 13 mm
  • Počet sedadel: 5
  • Počet dveří: 4
  • Provozní hmotnost: 1630 kg
  • Největší technicky přípustná hmotnost: 2070 kg
  • Největší technicky přípustná hmotnost přívěsu: 1400 kg
  • Aerodynamický koeficient: 0.3
  • Zdvihový objem motoru: 2979 cm3
  • Typ motoru: 6-ti valcový inline
  • Umístění motoru: vpředu podélný
  • Systém paliva: nepřímé vstřikování mnoho bodové
  • Druh paliva: benzín bezolovnatý 98
  • Spotřeba – kombinovaná: 12.7 l
  • Objem nádrže: 93 l
  • Max. rychlost: 202 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 8.5 s
  • Maximální výkon: 172.326 kW 3500 ot (231 l.s.)
  • Poměr výkon / váha: 0.1057082 kW/kg
  • Maximální točivý moment: 300 Nm/ 3500 ot
  • Převodovka: manuální 5-rychlostní
  • Emise CO2: 223.9 g/km
  • Přední pneumatiky: 235/65R17V
  • Zadní pneumatiky: 235/65R17V
  • Počet airbagů: 6

Fotogalerie - BMW X5