Recenze BMW X6 RENAULT KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY RENAULT

Recenze BMW X6

Email Tisk PDF

V roce 2008 přišla německá automobilka BMW s neotřelou kombinací těžkého SUV (vysoká výška, pohon všech kol, schopnost správné řízené jízdy za každého počasí, velká kola a pneumatiky) s dynamickými liniemi sportovního kupé (tučný styl, dramatické šikmé střechy). Z hlediska techniky je X6 nové především díky rozšíření systému pohonu všech kol xDrive o Dynamic Performance Control. Aktivní rozdělení točivého momentu se nyní neděje pouze mezi přední a zadní nápravou, ale také mezi levým a pravým zadním kolem. Je zapojeno více mechaniky a méně elektroniky. Systém pomáhá posláním hnacího momentu na vnější zadní kolo, ale stabilizuje automobil i při náhlém ubrání plynu v zatáčce. První pohled na obrovskou X6, zaparkovanou v řadě obyčejných, aut se vymyká jakémukoliv přirovnání.

Exteriér - SUV nebo kupé?

I přesto, že je automobil delší než BMW X5, nabídka jeho prostoru uvnitř zůstává pořád pod úrovní. Víko zavazadlového prostoru se otevírá dvoustupňově, aby nepřišlo k úhoně třeba v podzemních garážích. Za příplatek lze ponechat manipulaci s víkem na elektromotorech. O velkých a těžkých SUV platí, že ačkoli mohou být v rámci kategorie po stránce jízdních vlastností na špici, v reálném světě nejsou o nic lepší než obyčejný francouzský kombík. Ale u BMW X6 je všechno jinak. Vrcholem je zcela nový, převratný zážehový osmiválec 4,4 l, který použil všechny známé a několik nových fines k dosažení famózní dynamiky při minimální spotřebě. Boční profil vozu připomíná kupé. Klasická záď SUV tady není. Místo ní se střecha už od B-sloupku začíná plynule svažovat a pokračuje zadním sklem. K obrovské karoserii pak už stačí přidat mimořádně velká kola, která dotváří celkový dravý dojem.

Interiér - mladší sourozenec BMW X5

BMW X6 vás nikdy nenechá na pochybách, jaká automobilka ho vyrobila. Interiér vám přijde povědomý a nemůžete se zbavit pocitu, že už jste tyhle tvary a rozvržení přístrojů někde viděli. Ale proč by mělo BMW měnit něco, co funguje přes dvacet let. Dosti se podobá sesterské X5, avšak podrobil se několika změnám v přechodu na kupé. Obsahuje též luxusnější materiály. Ostatní SUV předbíhá díky pozici za volantem, ve které se sedí velice pohodlně. Volant si po vzoru ostatních bavoráků můžete široce nastavit, sedadlo lze spustit velice nízko a pedály jsou umístěné přímo ideálně. Místo tu najdou čtyři cestující, přední sedadla jsou standardně elektricky seřiditelná. Smířit se však musíte s omezeným výhledem malými okny. Dlouhá záď ukrývá zavazadlový objem 570 l, ale lze jej zvětšit až na 1450 l. Originálním detailem je možnost zvedání pátých dveří do dvou nastavitelných výšek. To, že sedíte v autě za dva miliony, poznáte z každého detailu. Materiály jsou té nejvyšší kvality, ergonomie ovládání příkladná a o otvírání přihrádky před spolujezdcem se nebojím prohlásit, že bude fungovat bezchybně po dlouhé doby.

Výbava

Ke standardní výbavě BMW X6 patří vedle kompletní bezpečnostní sady, výškově nastavitelných sedadel, satelitní navigace, otáčkoměru, tempomatu, senzoru tlaku v pneumatikách, pohonu všech kol xDrive a aktivnímu rozdělování hnacích sil na kola zadní nápravy Dynamic Performance Control, také bixenonové světlomety. Klasický šestistupňový automat vyzkoušené kvality je pro X6 je standardem podobně jako páčky na volantu pro manuální změnu zvoleného rychlostního stupně.

Doplňková výbava: klimatizovaná přihrádka.

Technické údaje

  • Konstrukce: řadový šestiválec
  • Palivo: motorová nafta
  • Plnění: přeplňovaní dvojicí turbodmychadel
  • Uložení motoru: vpředu podélně
  • Zdvihový objem (cm3): 2993
  • Převodovka: šestistupňová automatická
  • Poháněná kola: pohon všech kol xDrive
  • Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.): 210/286 v 4400 ot./min.
  • Točivý moment (Nm): 580 Nm při 1750-2250 ot./min.
  • Výkon/hmotnost (k/t): 130,9 k/t
  • Nejvyšší rychlost (km/h): 236 km/h
  • Spotřeba paliva (l/100 km): 10,5 / 7,1 / 8,3 l/100 km
  • Objem nádrže (l): 85 l
  • Délka (mm): 4877
  • Šířka (mm): 1983 (bez zrcátek)
  • Výška (mm): 1690
  • Rozvor náprav (mm): 2933
  • Provozní hmotnost (kg): 2185
  • Celková hmotnost (kg): 2710
  • Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg): 750
  • Hmotnost přívěsu brzděného (kg): 3500
  • Zavazadlový prostor (l): 570/1450

Fotogalerie - BMW X6